רשלנות רפואית – איחור באבחון סרטן ו/או איחור במתן טיפול

לרשלנות רפואית אין מעמד המעוגן באופן עצמאי בחוק הישראלי. הגדרת הרשלנות הרפואית מבוססת על ההגדרה הכללית לעוולת הרשלנות כפי שהינה מתוארת בפסקאות 35-36 בפקודת הנזיקין. לכן, בכל הקשור לרשלנות רפואית עורך דין מומחה הוא חיוני לסיוע בהכנת התיק, בעיקר במקרה מורכב ורגיש כמו איחור באבחון סרטן. על מנת להבטיח את הצלחת התיק בתביעת רשלנות רפואית יש לבסס שלושה קריטריונים:

  • ביסוס קיומם של מעשים או מחדלים אשר אינם עומדים בקנה אחד עם חובת הזהירות הרפואית.
  • קיומם של נזקים בגוף או בנפש לתובע.
  • קשר סיבתי ישיר בין התנהלות הרופא לבין הנזק בפועל.

אנו נעזרים בשירותי רפואה מדי יום ובטוחים לחלוטין כי הם המצוידים בידע המקצועי, בניסיון ובהכשרה על-מנת לספק למטופליהם את הטיפול הטוב ביותר, תוך הפעלת שיקול דעת, ניהול סיכונים מושכל וקבלת מלוא האינפורמציה על אפשרויות הטיפול והסיכונים הכרוכים בהם בשקיפות מלאה. זוהי האחריות עליה הם אמונים, בעיקר בנושא רגיש ומורכב כמו בריאות הגוף והנפש.

לכן, כאשר רופאים אינם עושים עבודתם נאמנה, הנזקים לגוף ולנפש עשויים להיות עצומים. בכל שנה, אלפי מטופלים ניזוקים כתוצאה מהתנהלות רשלנית של צוות רפואי בטווח רחב של תחומים, משיקול דעת מוטעה בעת ניתוחים ועד לאחד המקרים הנפוצים ביותר – רשלנות או איחור באבחון סרטן ומתן טיפול ראוי למחלה לאחר אבחונה. במקרים רבים מאוד אבחונים שגויים, אי הפניה למומחה בזמן וטיפול שאינו מתאים לסוג הסרטן המאובחן עלול להיות הרה אסון. על-מנת לזכות בצדק ולזכות בפיצויים לשם תיקון העוולות במקרה של רשלנות רפואית באבחון וטיפול בסרטן, יהיה להוכיח מעבר לכל ספק כי אלמלא היה פועל הרופא כפי שפעל, לא היה מתרחש הנזק.

רשלנות באבחון סרטן

אחד מכל ארבעה מקרי מוות בישראל נגרם כתוצאה ממחלת הסרטן. נתח משמעותי מהסטטיסטיקה המטרידה הזו הינו תוצרה של התנהלות כושלת של הצוות המטפל. לרשלנות באבחון סרטן ביטויים רבים.

  • אבחון לא מדויק של תוצאות הבדיקה.
  • מעקב לקוי אחרי התפתחות המחלה וסיפוק מענה בזמן.
  • ייחוס של הממצאים והסימפטומים לאבחונים אחרים באופן שגוי.
  • אי הפנייה לבדיקות או למומחים בעיתוי ראוי.

ב-90% ממקרי הסרטן, אבחון מוקדם עשוי להיות מציל חיים. לכן, כל עיכוב מיותר או התרשלות באבחון המחלה עשויים להיות עניין של חיים או מוות.

רוצה להעריך את סיכויי התביעה ללא עלות?

משרד עורכי דין זילברג-פישר מתמחה ברשלנות רפואית

תופעת הרשלנות הרפואית נפוצה למדי והינה סוגיה משפטית מורכבת וסבוכה ביותר. לכן, חשוב שבמקרים אלו יהיה לך הליווי המקצועי המתאים. ניסיוננו בתחום המשפטים והכשרה בתחום הרפואה גם יחד מצייד אותנו בידע מקצועי ייחודי בתחום המשפט הרפואי – ומאפשר לנו להעניק לך את הליווי המשפטי הטוב ביותר בכל תביעת רשלנות רפואית, כפי שעשינו בהצלחה ב-15 השנים האחרונות. אנו נלווה אותך בכל שלבי התביעה:

מנהלי המשרד, עורכת דין רוית פישר ועורך דין ד”ר דור זילברג, מעורבים אישית בכל תביעה, מקפידים על זמינות, נוכחות וקשר בלתי אמצעי עם הלקוחות ורואים עצמם שותפים מלאים לדרך. מספר הטלפון הסלולארי של השותפים נמסר לכל לקוחות המשרד, ומבחינתנו זה אומר הכול.

דילוג לתוכן