רשלנות רפואית בטיפולים קוסמטיים

עברת טיפולים קוסמטיים שהסתיימו בכי רע? חשוב לדעת כי יש לך עילה הגונה לתבוע את איש המקצוע המטפל בגין רשלנות רפואית, אפילו אם אינו בעל הכשרה רפואית. עוולת הרשלנות, כפי שזו מתוארת בפסקה 35 בפקודת הנזיקין, מטילה את החבות לפעול באופן סביר על כל אדם באשר הוא ללא קשר לתחום עיסוקו. לכן, תביעות על רשלנות רפואית אינן מתחילות ונגמרות בניתוחי הגדלת או הקטנת חזה שהשתבשו.

גם במידה וקוסמטיקאית או מומחית לטיפולי מיקרו-פיגמנטציה, למשל, פעלו באופן לא סביר – לא הזהירו מטופל על סיכונים, התרשלו בביצוע הטיפול, עשו שימוש לא סביר בחומרים או בציוד – יהווה הדבר רשלנות לכל דבר ועניין. בכל שנה מוגשות תביעות רבות כנגד מטפלים בתחום הרפואה האסתטית שהתרשלו במילוי תפקידם והותירו מטופלים רבים עם נזקים גופניים, נפשיים וממוניים כבדים.

הליך רפואי לכל דבר ועניין

התפתחויות טכנולוגיות חדשנות רבות צצו בעשורים האחרונים בעולם הקוסמטיקה והרפואה האסתטית וטיפולים חדשים מהווים אבן שואבת למטופלים רבים הנוהרים אל מרפאות האסתטיקה כדי לבצע שינויים מיוחלים במראם. התדמית הקלילה שיש לטיפולים הקוסמטיים, גורמת לנו כמטופלים לשכוח לפעמים כי למעשה מדובר במקרים רבים בהתערבות פולשנית המהווה הליך רפואי פר אקסלנס.

גורמי הרשלנות הם רבים ומגוונים

  • אי הסכמה מדעת – גם עבור טיפולי הזרקות כמו בוטוקס, חומצה היאלורונית או מזותרפיה נדרש מילוי טופס הסכמה מדעת וכל החובות הנכללות בחוק זכויות החולה התשנ”ו-1996. יש ליידע את המטופל על כל הסכנות ותופעות הלוואי אשר הטיפול טומן בחובו, לרבות גירויים בעור, שיתוק זמני או קבוע בשרירי הפנים, סיכוי לעיוות קוסמטי וסיבוכים רבים אחרים. כמו כן, חובה על הגורם המטפל ליידע על תקופת ההחלמה ועל אלטרנטיביות טיפוליות שונות.
  • התרשלות במהלך המעקב לאחר הטיפול – במקרים רבים, הטיפול מתבצע ללא כל תקלה, אך בתקופת המעקב הרפואי שלאחר הטיפול, מתרשל הגורם המטפל, מה שעלול להסתיים בנזקים קשים בגוף ובנפש. יש לבצע מעקב קפדני אחר ההחלמה מהטיפול, לוודא כי לא התפתחו זיהומים או סיבוכים אחרים ולתת מענה רפואי ככל שיידרש בכל תקופת ההחלמה. התרשלות בהתנהלות זו תהווה עילה לתביעת רשלנות רפואית.
  • שימוש לא סביר בציוד או בחומרים – עבודה עם חומרים זולים או שאינם עומדים בתקנים עשויים להביא לתוצאות מצערות, עבודה לא זהירה עם מכשירי לייזר, אולטרא-סאונד או גלי רדיו עשויות לגרום לכוויות, צלקות ונזקים אסתטיים שונים. ככל שהטכנולוגיה הולכת ומתפתחת, כך גוברת גם חובת הזהירות של המטפלים ומידת האחריות המוטלת עליהם לשקוד על הכשרתם ולבצע את תפקידם נאמנה.

אם נפגעת כתוצאה מרשלנות בטיפולים קוסמטיים – משרד עו”ד זילברג-פישר עומד לרשותך

במהלך 15 שנות פעילותנו כרופאים וכמשפטנים, צברנו ידע וניסיון רב המסייעים לנו לגבש חוות דעת רפואית שתהווה משקל רב בבית המשפט. במידה ובית המשפט יימצא כי אכן הגורם המטפל פעל באופן אשר ניתן להגדיר בלתי סביר, יהיה זכאי התובע לפיצויים נאים התואמים את חומרתו והיקפו של הנזק.

רוצה להעריך את סיכויי התביעה ללא עלות?

משרד עורכי דין זילברג-פישר מתמחה ברשלנות רפואית

תופעת הרשלנות הרפואית נפוצה למדי והינה סוגיה משפטית מורכבת וסבוכה ביותר. לכן, חשוב שבמקרים אלו יהיה לך הליווי המקצועי המתאים. ניסיוננו בתחום המשפטים והכשרה בתחום הרפואה גם יחד מצייד אותנו בידע מקצועי ייחודי בתחום המשפט הרפואי – ומאפשר לנו להעניק לך את הליווי המשפטי הטוב ביותר בכל תביעת רשלנות רפואית, כפי שעשינו בהצלחה ב-15 השנים האחרונות. אנו נלווה אותך בכל שלבי התביעה:

מנהלי המשרד, עורכת דין רוית פישר ועורך דין ד”ר דור זילברג, מעורבים אישית בכל תביעה, מקפידים על זמינות, נוכחות וקשר בלתי אמצעי עם הלקוחות ורואים עצמם שותפים מלאים לדרך. מספר הטלפון הסלולארי של השותפים נמסר לכל לקוחות המשרד, ומבחינתנו זה אומר הכול.

דילוג לתוכן